Veckans matlåda: Tacopaj

Jag fortsätter på temat vardagsmat/matlåda. Bra att gå tillbaka till om jag får idétorka på matfronten... Idag slutade jag skapligt och passade på att fixa ihop en tacopaj. Som vanligt är receptet på "en höft" och fyllningen varierar lite från gång till gång.
Nu är jag hemma från spinnigen och har avslutat kvällen med en hallon/tranbärs-shake! Strax dags för sängen och lite bokläsning. Natti!

Tacopaj
Pajskal:
- 3 dl rågmjöl
- 125 gram smör
- 2 msk vatten
- Blanda, tryck ut i en form och förgrädda i ugnen
Fyllning:
- 500 gram köttfärs
- Creme fraiche paprika/chili
- Tacokrydda
- 1 paprika
-Toppa med ost och grädda i ugnen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frupiekart

Bloggen uppdateras sporadiskt med händelser från familjelivet, bröllop, resor och lite smått och gott.

RSS 2.0