Majestiq 12

Majestiq, jag hade verkligen sett fram emot att få gå på den festen! Nu har den tyvärr blivit inställd pga polisen, för att de kräver över 700.000:- för att för bevaka eventet. Alltså jag förstår inte, hur hur kan de kräva pengar för en tjänst som ingen har beställt? Odningsvakter etc var ju redan ordnat. Jag har hört att detta skulle vara ett så kallat "högrisk-event" men de fotbollsmatcher som också är högrisk, där huliganer springer runt på stan, förstör och slåss... Hur skulle det se ut om var och varannan fotbollsmatch skulle bli inställt pga en polisnota? En ordnad, planerad och laglig fest blir inställd... Kan inte det leda till fler olagliga fester? Bara för att det spelas en viss typ av musik som människor har fördomar mot så ska det motarbetas. Nu har polisen blivit JO-anmälda vilket jag tycker är helt rätt.
- Aja, det här är bara mina tankar, summa summarum så gör det mig upprörd -
artikel från NT om det hela...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frupiekart

Bloggen uppdateras sporadiskt med händelser från familjelivet, bröllop, resor och lite smått och gott.

RSS 2.0