Baka Baka

 
Jag har varit en riktig husmor de sista två sista dagarna, har bakat både igår och idag. Vet inte vad som tagit åt mig... Eller jo, jag hade visst sagt att jag skulle baka till jobbet imorgon eftersom jag går på semester. Det är någon konstig tradition de har i Söderköping, det bakas av alla innan de går på semester, ingen höjdare för beach-formen om man säger så. Nu är det i alla fall min tur, jag tror jag går på semester sist av alla! Min tanke är att bjuda på daim-rutor, än så länge vet jag inte riktigt om de blir bra... Jag får provsmaka imorgon bitti, annars tar jag till plan B och åker och handlar frukost innan jobbet. Igår bakade jag kokostoppar, såg kokosen i affären igår och fick ett infall. Men hur ska man förvara dem? De var lite krispiga på ytan när de var klara, precis som de ska vara enligt mig, men nu är de rätt mjuka allihopa. Dumt.
Ewa
2012-08-10 @ 08:06:07

Mums :o) Om det blir nå't över så är vi hemma i helgen ;o) Kramis

Marias Bakglädje
2012-09-04 @ 12:47:36
URL: http://mariasbakgladje.blogg.se

Gillar du att baka så kan jag lova att du hittar något som faller dig i smaken i min blogg.

Ha en bra dag! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frupiekart

Bloggen uppdateras sporadiskt med händelser från familjelivet, bröllop, resor och lite smått och gott.

RSS 2.0